רוצים מידע נוסף?
מלאו את פרטיכם ונציגנו יצרו עמכם קשר בהקדם!

3 מגמות בתעשיית הרובוטיקה והאוטומציה ומה הם האתגרים שיש כיום?

עולם הרובוטיקה והאוטומציה משתנה כל הזמן ומתקדם טכנולוגית עם כל צעד ושינוי עולמי שמתרחש. שאלנו את משה כהן, סמנכ”ל המכירות של חברת ‘אוטומציה ירוחם’ מה הן המגמות האחרונות והבולטות באוטומציה רובוטית בתעשייה.

3 מגמות בתעשיית הרובוטיקה והאוטומציה

אנו עדים לשינוי מדהים ברובוטיקה תעשייתית, המסומנת על ידי מספר מגמות מפתח:

  1. רובוטיקה שיתופית, או Collaborative Robot, צוברים אחיזה בזכות יכולתם לעבוד בבטחה לצד מפעילים אנושיים, תוך שיפור הפרודוקטיביות והבטיחות.
  2. השילוב של AI ולמידת מכונה מחוללים מהפכה ביכולות הרובוטיות, ומאפשרים התאמה לסביבות דינמיות ואופטימיזציה של ביצועי המשימות.
  3. הופעתה של רובוטיקה ניידת וזריזה מספקת את הדרישה לגמישות בפעולות הייצור. בנוסף ההתקדמות בטכנולוגיות אינטראקציה בין אדם למכונה משפרת את השימושיות ואת שיתוף הפעולה בין בני אדם לרובוטים.

מה הם האתגרים העיקריים באימוץ אוטומציה רובוטית לעסקים

אחד האתגרים העיקריים הוא ניווט בעלות ההשקעה הראשונית והבטחת החזר קיימא על ההשקעה (ROI).  בנוסף, שילוב מערכות רובוטיות בתהליכי ייצור קיימים יכול להיות מורכב, הדורש תכנון יסודי כדי לטפל בבעיות תאימות.הבטחת בטיחות ותאימות לתקנות היא אתגר קריטי נוסף, במיוחד עם רובוטים שיתופיים החולקים סביבות עבודה עם בני אדם.לבסוף, גישור על פערי הכישורים והקלה על מעבר כוח אדם כדי להתאים לאוטומציה חיוניים לאימוץ מעבר חלק.

מה הוא עתיד האוטומציה הרובוטית, בהתחשב בהתקדמות והאתגרים האלו?

למרות האתגרים, העתיד של אוטומציה רובוטית מבטיח להפליא. ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח, אנו צופים יעילות, דיוק ופריון גבוהים עוד יותר בייצור ומעבר לכך. כמו כן הקושי בגיוס ידיים עובדות לפעולות מונוטוניות בכל סוגי התעשייה – החל מפעולות הרכבה פשוטות, טעינה ופריקה של מוצרים , משטוח וכדומה התמודדות עם אתגרים כמו עלויות, אינטגרציה, בטיחות ופיתוח כוח אדם תהיה חיונית בפתיחת מלוא הפוטנציאל של אוטומציה רובוטית ומימוש השפעתה על התעשייה.

תודה לך, משה, על שיתוף התובנות החשובות שלך בנושא מרתק זה!

שיתוף
האם תרצו שנצור איתכם קשר?
דילוג לתוכן