רוצים מידע נוסף?
מלאו את פרטיכם ונציגנו יצרו עמכם קשר בהקדם!

כיצד ניתן לשמור על בטיחות העובדים בתעשייה ועל בריאותם?

בישראל כיום מועסקים מעל ל-400,000 עובדים בתעשיות השונות אבל – מי דואג לביטחונם האישי? חיי האדם ובטיחותו הפכו לנושא מרכזי וחשוב בכל מערך ניהול תקין של מפעלים וחברות שונות והוא מפוקח על ידי חוק ארגון הפיקוח על העבודה ובתקנות ארגון הפיקוח.

שמירה על בטיחות העובדים בתעשייה היא אחריות קריטית למעסיקים ולארגונים. אמצעי בטיחות במקום העבודה לא רק מגנים על העובדים אלא גם תורמים לפרודוקטיביות, מפחיתים עלויות הקשורות לתאונות ומקדמים סביבת עבודה חיובית. כיצד אפשר לעשות זאת? בכתבה החדשה שלנו בנושא נסקור את האפשרויות הקיימות ולמה כדאי לשים לב.

בטיחות עובדים בתעשייה – איך עושים את זה נכון

להלן כמה צעדים ואסטרטגיות מפתח לשמירה על בטיחות העובדים בתעשיות שונות:

  1. הערכת סיכונים: יש לזהות סיכונים פוטנציאליים וסיכונים ספציפיים לענף הרלוונטי. ערכו הערכות סיכונים קבועות כדי להבין את הסכנות הייחודיות שהעובדים עלולים לעמוד בפניהם.
  2. מדיניות ונהלי בטיחות: יש לפתח וליישם מדיניות ונהלי בטיחות מקיפים המתייחסים לסיכונים שזוהו. רצוי לוודא שכל העובדים מודעים לפרוטוקולים הללו ומיומנים בהם.
  3. הדרכה: לספק הכשרה יסודית לכל העובדים, כולל עובדים חדשים וצוות קיים. ההדרכה צריכה לכסות נהלי בטיחות, תגובת חירום, שימוש נכון בציוד וזיהוי סיכונים.
  4. ציוד מגן אישי (PPE): יש לוודא שה-PPE מתאים וזמין ושהעובדים מאומנים בשימוש נכון בו. הציוד צריך לכלול פריטים כגון קסדות, כפפות, משקפי בטיחות ומכונות הנשמה.
  5. תחזוקת ציוד: יש לבדוק ולתחזק באופן קבוע מכונות וציוד כדי להבטיח שהם בטוחים לשימוש. אפשר לצור לוחות זמנים לתחזוקה וביצוע תחזוקה מונעת לפי הצורך.
  6. היערכות לשעת חירום: יש לפתח תוכניות תגובה לשעת חירום עבור תרחישים שונים, כגון שריפות, דליפות כימיקלים ומקרי חירום רפואיים. יש לערוך תרגילים קבועים לבדיקת מוכנות העובדים.
  7. תרבות בטיחות: כדי לקדם תרבות בטיחות בקרב העובדים יש לעודד אותם לדווח על חששות ותקריות בטיחות ללא חשש מפידבק שלילי מצד ההנהלה, לתת מרחב בטוח להעלאת חששות.
  8. סימון ברור של חומרים מסוכנים: יש לספק דפי בטיחות (SDS) עבור כל הכימיקלים המשמשים במקום העבודה כולל הדרכה מסודרת וברורה לעובדים בנושא.
  9. ארגונומיה: יש לבצע בדיקה על תחנות ומקומות העבודה ולוודא שהן מספקות סביבה ארגונומית בריאותית כדי למנוע נזקים אפשריים לשרירים ולגוף.
  10. ועדות בטיחות: הקמת ועדות בטיחות או צוותי בטיחות המורכבים הן מההנהלה והן מהעובדים יכולים לבדוק באופן קבוע נוהלי בטיחות, תקריות ושיפורים פוטנציאליים.
  11. בדיקות סדירות: יש לערוך בדיקות בטיחות שגרתיות כדי לזהות ולתקן סכנות באופן מיידי. יש לבצע גם תיעוד של בדיקות אלו ומעקב אחר הפעולות המתקנות.
  12. תוכניות בריאות ואיכות חיים: כדאי לקדם את רווחת העובדים על ידי הצעת תוכניות בריאות ואיכות חיים העוסקות בבריאות גופנית ונפשית. עובדים בריאים נוטים להיות פחות מעורבים בתאונות.
  13. חקירת תקריות: יש לחקור את כל התקריות במקום העבודה, כמעט תאונות ותאונות כדי לקבוע את גורמי השורש וליישם פעולות מתקנות כדי למנוע הישנות.
  14. עדכון קבוע של נהלי בטיחות: יש להישאר מעודכנים לגבי כל תקנות ותקני בטיחות המקומיים.
  15. שיפור מתמיד: הערכה ושיפור מתמיד של נוהלי בטיחות בהתבסס על משוב, דוחות תקריות ותקני תעשייה משתנים.
  16. תקשורת בטיחותית: יש לעדכן את העובדים לגבי עדכוני בטיחות, שינויים בנהלים ולבצע הדרכה שוטפות בנושאים השונים.
  17. בטיחות קבלן ומבקרים: יש להרחיב את פרוטוקולי הבטיחות לקבלנים ומבקרים הנכנסים למקום העבודה כדי להבטיח גם את שלומם.

כיצד ניתן לשדרג את בטיחות העובדים במפעל עצמו ובסביבת העבודה

חברת ‘אוטומציה ירוחם’ גאה להיות בקידמת הטכנולוגיה ולספק את הפתרונות האיכותיים והטובים ביותר לביטחון העובדים. בין יתר מוצרי החברה שיכולים לשדרג את הנושא בכל מקום בתעשייה ניתן למצוא את הוילונות האופטיים הבטיחותיים של חברת Grein האיטלקית, פתרונות הרמה חכמה של חברת TAWI שהם מתקני הרמה בואקום ומבחר חיישנים לבקרה ומצלמות חכמות של חברת Buamer.

הבטחת בטיחות העובדים היא תהליך מתמשך הדורש מחויבות, משאבים וגישה יזומה. כדי להישאר מעודכן ובקדמת הידע הנדרש יש לעדכן באופן קבוע את תוכניות הבטיחות הקיימות בכדי להתמודד עם אתגרים חדשים ולשמור על סביבת עבודה בטוחה.

שיתוף
האם תרצו שנצור איתכם קשר?
דילוג לתוכן