לקבלת מידע נוסף השאירו פרטיכם

שיפור העבודה משלב ייצור ושינוע ועד האריזה והשילוח?

אחת המגמות הידועות אשר השפיעו על עולם הקמעונאות בארץ ובעולם והגדילה משמעותית בהיקף הקניות באינטרנט, בעיקר בזכות הקורונה שזירזה מאוד את התהליך. רשתות קמעונאיות גדולות וארגונים שונים נאלצו לתת פתרון מתקדם ומעודכן מאוד להקמת או הגדלת מרכזים לוגיסטיים (מרלו”גים) חכמים הכוללים מערכות מחשוב, ניהול ואוטומציה שמובילים לחיסכון משמעותי בעלויות ייצור אך גם לייעול העבודה באופן משמעותי.

מהו מרלו"ג

מהו מרלו”ג ומה הקשר למסחר מקוון?

מרלו”ג הוא מרכז לוגיסטי מתקדם המשמש כזרוע תפעולית המספקת שירותי אחסון, שינוע, הפצה ואספקת ציוד ומוצרים שונים בסביבה עתירת טכנולוגיה. בעקבות העלייה המתמדת בהיקפי המסחר המקוון והפער ההולך ומצטמצם בין מחיר הרכישה למחיר הקנייה (בעיקר במוצרי צריכה ומזון), נדרשים קמעונאים וארגונים גדולים לייעל את שיטות התפעול שלהם. למעשה, מרלו”גים הוקמו לראשונה במאה הקודמת כמענה לצרכיהם של גופים ממשלתיים וצבאיים וכללו מאגרי אחסון ומחסני תבואה. ראוי לציין כי יפן הקימה בשנות ה-70 מרכזים גדולים באירופה כדי לקדם מכירות של יצרנים מקומיים; בעקבותיה, החלו גופים ממשלתיים אחרים לאמץ את הגישה החדשנית. בהמשך, החלו יצרנים (בעיקר בתעשיית המזון) להקים מחסנים לוגיסטיים גדולים כדי לנהל ביעילות את הארגון, לצמצם עלויות תפעול ולייעל את מערך ההפצה.

לאחר שאר העולם, החלו לצוץ בשנים האחרונות מרלו”גים במיקומים מרכזיים גם בישראל, אלה הם מבני ענק בהם מתנהלת פעילות אינטנסיבית לני של הקמעונאי/הארגון.

המגמות החדשות בעולם המסחר המקוון משפיעות על הסחר העולמי, ארגונים בינלאומיים פועלים במספר רב של מדינות ועליהם להיערך לכך מבחינה טכנולוגית ותפעולית. לכן, המחסן המסורתי שסיפק שירות פנים ארגוני הפך למרכז לוגיסטי גדול המציע מערכות אוטומציה וניהול מתקדמות ועתירות טכנולוגיה. בהקמת המרלו”ג נלקחים בחשבון היבטים רבים דוגמת מרחק גיאוגרפי מהלקוחות הסופיים, גישה נוחה ומהירה לתובלה בינלאומית, מערכות ניהול מלאי, בקרה ושליטה אוטומטיות ופתרונות לשילוח מהיר בארץ וברחבי העולם.

מהם הפתרונות החדשניים ביותר למעקב אחרי מוצרים במרלו”ג?

הכירו את שיטת Track & Trace

עקיבות מלאה (בלועזית Traceability) מגבירה את הבטיחות ומייעלת את שרשרת הייצור והאספקה. התפיסה הכללית של “עקיבות” בעולם חל בעיקר על עקיבות שרשרת – הרעיון העומד מאחורי כך הוא שניתן לעקוב (קדימה או אחורה) אחר כל התהליך החל משלב רכישת חומרי הגלם והחלקים ועד לעיבוד, הפצה ומכירה שלהם. הכוונה היא שהיצרנים יכולים לעקוב “קדימה” (לאן המוצרים שלהם נמסרו) והצרכנים יכולים “להתחקות אחורנית” (מהיכן הגיעו המוצרים שבידיהם). היתרון הזה מספק ליצרנים “חקירה” נוחה ופשוטה יותר של המצב במידה ויש בעיה כלשהי עם המוצר ויש צורך בריקול.

הפתרונות הייחודיים בתחום העקיבות יכולים להשתלב בכל מרכז לוגיסטי ולשפר באופן מיידי את התהליך הקיים בו. כמעט לכל המוצרים המיוצרים כיום יש קודים או טקסטים לתיוג וזיהוי – החל ממספרי אצווה, שמות סוגים, מספרים סידוריים ועד לתאריכי תוקף. כל אלו חייבים להיבדק במהירות ובאמינות במסגרת הבטחת האיכות של המפעל/מרלו”ג באופן קבוע ורציף בעת ייצור ואספקת המוצרים השונים.

חלק מהפתרונות והאפשרויות השונים בתחום הבקרה והמעקב מתרכזים מצד אחד בסימון מוצרים ומצד שני גם בתחום האריזה והמשטוח:

  1. קריאה ואימות של תוויות נתונים: על מנת לבדוק בצורה מהימנה את תוכן התווית ואיכות ההדפסה של קודי 1D ו-2D וגם טקסט (אפילו בקצבי מחזור גבוהים של עד 40,000 יחידות לשעה) ניתן להשתמש במצלמות חכמות וחיישנים. חברת BAUMER משוויץ פיתחה מגוון רחב של מצלמות CMOS מהירות ברזולוציות של עד 20 מגה פיקסלים וחיישני VeriSens המתאימים לבקרה של מוצרים בגדלים שונים. בעזרת סריקה והטמעה של תמונה אחת למשל יכולים קוראי הטקסטים/קודים של החברה לקרוא טקסט רגיל המורכב ממספרים, תווים וסמלים (OCR) ולהעריך את איכות ההדפסה שלהם (OCV) ובמידת הצורך גם בשורה ישירה בתהליך הייצור. שגיאות הדפסה הנגרמות על ידי משטחים רטובים או כאלו הטעונים סטטית ואפילו כאלו שהדיו בהם התרוקן – מזוהים מיידית וכך ניתן להוזיל באופן משמעותי עלויות ייצור שונות באמצעות הרחקה מוקדמת של מוצרים פגומים מהקו.
  • קריאת ריבוי קודים (קודים בכמות גדולה): ישנם מקרים בתהליך האריזה למשל בהם יש לאמת מספר רב של תוויות מוצר בו זמנית. חברת BAUMER פיתחה מצלמות CX המאפשרות שימוש חסכוני ויעיל של התהליך כולו. ניתן בעזרת המצלמות הללו לסרוק בו זמנית קודים רבים ולאמת כי הם תואמים את המוצרים שלהם וכך למנוע טעויות רבות בייצור ובסופו של דבר באספקה.
BAUMER מצלמת cx
  • רובוטים וקובוטים לאריזה ומשטוח: תחום הרובוטים ואף הקובוטים (רובוטים המופעלים על ידי מכשירים ניידים מרחוק) הפכו לחלק בלתי נפרד מעולם התעשייה והייצור. היתרון המשמעותי שלהם הוא חסכון בכוח אדם, עלויות ייצור, חסכון במקום בחלל המפעל ועוד. כיום יש מגוון רחב של רובוטים היכולים להשתלב באופנים רבים כגון רובוטים לאיסוף, ליקוט, הנחה על משטחים, אריזה, משטוח ועוד. בעזרת פעולות אלו ניתן לייעל את המרכז הלוגיסטי לדוגמא ולהשיג תפוקה רבה וגדולה יותר. חברת NACHI היפנית מייצרת מגוון רחב של רובוטים לתעשייה המשתלבים בכל מפעל או מרלו”ג ויכולים לארוז ולמשטח. חברת Kassow Robots הדנית מייצרת קובוטים אשר יכולת התמרון יוצאת הדופן שלהם מאפשרת לחברות תעשייתיות שונות להפוך את פס הייצור שלהם לאוטומטי.
 שיפור תהליכי העבודה של ייצור ושינוע

אוטומציה ירוחם מספקת פתרונות מלאים וכוללים לתעשייה. טווח המוצרים שלנו בשילוב היכולות המקצועיות ממגוון המחלקות, נותן לנו את האפשרות לספק פתרונות ייחודיים ומותאמים אישית.

צרו עמנו קשר לקבלת מידע נוסף

שיתוף
האם תרצו שנצור איתכם קשר?
דילוג לתוכן