לקבלת מידע נוסף השאירו פרטיכם

כיצד מערכות ראייה ממוחשבות תורמות לבקרת איכות?

בקרת איכות היא תהליך חיוני לכל עסק המייצר מוצרים או שירותים. מדובר בשילוב של בדיקות ובחינות לאיתור תקלות במוצר ולוודא שרק מוצרים רגילים ימשיכו במסלול העבודה וישוחררו למכירה. בקרת איכות מסייעת לחברות להבטיח את איכות המוצרים שלהן, להפחית עלויות ולשפר את שביעות רצון הלקוחות. על ידי הטמעת מערכת בקרת איכות קפדנית, עסקים יכולים להפחית את הסיכון לשחרור מוצרים פגומים לשוק ולהבטיח שלקוחותיהם יקבלו סחורה באיכות גבוהה.

בקרת איכות היא חלק חשוב בכל תהליך ייצור. היא מבטיחה שהמוצרים המיוצרים יהיו באיכות הגבוהה ביותר ועומדים בציפיות הלקוחות. כדי להשיג זאת, היצרנים משתמשים בשיטות שונות כדי לחסוך בעלויות זמן וכסף תוך הקפדה על איכות. שיטות אלו כוללות הכרת תהליכי ייצור, שימוש במודלים סטטיסטיים והסתברותיים ויישום מדדים נוספים המסייעים בזיהוי בעיות פוטנציאליות בתהליך הייצור. על ידי שימוש בשיטות אלו, היצרנים יכולים להבטיח שהמוצרים שלהם יהיו ברמה הגבוהה ביותר תוך הפחתת עלויות הכרוכות בייצור.

גישות חדשות לבקרת איכות מתייחסות לבעיות אלו ישירות ומשנות את הדרך בה ניתן למדוד ולבקר את איכות התוצר:

  • ביקורת איכות אוטומטית בתהליך הייצור
  • חיישנים בזמן אמת להשגת בקרה תוך כדי או לאחר תהליך הייצור, במקום בקרה לאחר התהליך
  • משוב מיידי על תהליך הייצור בו ניתן דגש על משתנים בתהליך הייצור אשר קובעים את איכות המוצר, במקום ראייה של התהליך במאקרו
  • תוכנות המפקחות על הנתונים העיקריים בתהליך הייצור
  • טכנולוגיות בקרה וחיישנים מתקדמים המשולבים עם תוכנה להשגת אופטימיזציה מרבית של בקרה בתהליך

בקרת איכות ואוטומציה

הקשר בין עולם החיישנים לבקרת איכות

במהפכה התעשייתית השנייה, נעשה שימוש נפוץ במתגים מכניים ואילו המהפכה התעשייתית השלישית סללה את הדרך של חיישנים אלקטרוניים באוטומציה. החיישנים של היום הם מכשירים חכמים המספקים נתונים ומידע מעובד. מסיבה זו, הדיגיטליזציה באוטומציה מתחילה בחיישן. חיישנים בעלי דיוק גבוה ואמינים דומים למציאות המכונה ולכן הם אבן הדרך להמשך אבולוציה וטכנולוגיה – היום ובעתיד. חיישנים מסוג זה מביאים תוצאות טובות כגון שליטה אמינה במכונות ומפעלים, תהליך אופטימיזציה ובסיס למידול ואימות של כל התהליך הקיים. כיום יש מגוון רחב וסוגים שונים של חיישנים לפונקציות שונות (למשל מערכות ראייה ממוחשבות).

בקרת איכות לשיפור איכות המוצר והגברת היעילות בתהליך הייצור באמצעות מערכות ראייה ממוחשבת

בקרת איכות באמצעות בדיקת ראייה היא תהליך של שימוש במערכות בדיקה ויזואלית אוטומטיות או חצי אוטומטיות לאיתור פגמים במוצרים במהלך תהליך הייצור.

בדיקה מסוג זה יכולה להתבצע באמצעות טכנולוגיות שונות, כגון מערכות ראיית מכונה, מצלמות ותוכנות מחשב.

התהליך כולל לכידת תמונות של המוצרים בשלבים שונים של תהליך הייצור, ולאחר מכן שימוש באלגוריתמים לניתוח התמונות לאיתור פגמים או אי התאמות/חוסר זהות. ניתן להתאים את האלגוריתמים כדי לזהות סוגים ספציפיים של פגמים, כגון סדקים, שריטות או עיוותים.

חברת BAUMER משוויץ, המתמחה בפיתוח וייצור טכנולוגיית חיישנים, מכלולים, כלי מדידה ורכיבים עבור עיבוד תמונה אוטומטי, מביאה מגוון פתרונות מתקדמים ואיכותיים בתחום בקרת איכות כגון:

  • מצלמות תעשייתיות
  • מערכות ראיה ממוחשבת plug and play
  • מצלמות חכמות / סנסור חכם (Vision)
  • תוכנות לעיבוד תמונה
  • פרופיילרים בדיוקים גבוהים

מה הן היתרונות של בקרת איכות על ידי בדיקת ראייה ממוחשבת?

  1. דיוק גבוה יותר: מערכות פיקוח אוטומטיות יכולות לזהות פגמים ברמת דיוק גבוהה יותר מאשר פקחים אנושיים, מה שמפחית את הסיכון של מוצרים פגומים להגיע לשוק.
  2. בדיקה מהירה יותר: מערכות בדיקה אוטומטיות יכולות לבדוק מוצרים בקצב מהיר הרבה יותר מאשר פקחים אנושיים, מה שמאפשר בדיקה של יותר מוצרים בפרק זמן קצר יותר.
  3. עקביות: מערכות בדיקה אוטומטיות יכולות לשמור על קריטריונים בדיקה עקביים, ולהפחית את הסיכון לטעויות עקב שונות בשיקול הדעת האנושי.
  4. חיסכון בעלויות: מערכות פיקוח אוטומטיות יכולות להוזיל את עלות הבדיקה על ידי ביטול הצורך בפקחים אנושיים.

לסיכום, בקרת איכות באמצעות בדיקת ראייה היא דרך יעילה לשיפור איכות המוצרים, הפחתת הסיכון לפגמים והגברת היעילות בתהליך הייצור.

שיתוף
האם תרצו שנצור איתכם קשר?
דילוג לתוכן