רוצים מידע נוסף?
מלאו את פרטיכם ונציגנו יצרו עמכם קשר בהקדם!

יתרונות השימוש במערכות חנקן בתעשיות שונות

בעולם המהיר של היום, השגת תוצאות טובות יותר במינימום זמן ומאמץ חיונית לכל עסק. אחת הדרכים להשיג זאת היא באמצעות מחוללי חנקן. עוזרים לתעשיות שונות לחסוך זמן ומאמץ, לשפר את הפרודוקטיביות ולהגביר את היעילות.

מה הם מחוללי חנקן?

מחוללי חנקן הם מכונות המייצרות גז חנקן מאוויר דחוס. הם משתמשים בתהליך הנקרא Pressure Swing Adsorption (PSA) או טכנולוגיית הפרדת ממברנה (MST) כדי להפריד גז חנקן מגזים אחרים, כגון חמצן ופחמן דו חמצני, הנמצאים באוויר.

יש כמה סוגים של מחוללי חנקן כשהמוכרים ביניהם הם PSA ומחוללי MST. ה- PSA לדוגמא, משתמשים במסננת מולקולרית פחמן (CMS) כדי לספוח חמצן ופחמן דו חמצני, תוך מתן אפשרות לחנקן לעבור דרכו. מצד שני, ה-MST משתמשים בממברנה כדי לחדור לחנקן באופן סלקטיבי, תוך חסימת גזים אחרים. מחוללי חנקן יכולים לייצר גז חנקן ברמת טוהר של עד 99.999%, המתאים לרוב היישומים התעשייתיים.

מחוללי חנקן נמצאים בשימוש נרחב בתעשיות שונות, כולל מזון ומשקאות, תרופות, אלקטרוניקה ומכוניות, הם מספקים פתרון חסכוני לייצור חנקן בטוהר גבוה, אפשר להתאים להם גנרטורים כדי לעמוד בדרישות התעשייה הספציפית ומה שהיא צריכה מהמחולל, הם קלים להתקנה ותחזוקה, יכולים להפחית את הסיכון לתאונות ופציעות בקרב עובדים בצורה משמעותית.

כיצד מחוללי חנקן עוזרים להשיג תוצאות טובות יותר בתעשיות שונות

בענף המשקאות והמזון, חנקן משמש בשלבים שונים בייצור, טיפול ואריזה של משקאות. בגלל מאפייניו האינרטיים, חסרי הצבע וחסרי הריח, הוא משמש לעקירה או החלפה של האוויר כדי להפחית את הסיכון להידרדרות  של תכונות המוצר הסופי.

תעשיית המזון והמשקאות דורשת רמה גבוהה של היגיינה ובטיחות. מחוללי חנקן יכולים לעזור לתעשיית המזון והמשקאות להשיג תוצאות טובות יותר על ידי מתן מקור אמין של חנקן ליישומים שונים. ניתן להשתמש למטרות לאריזה, הקפאה וצינון מוצרי מזון. ניתן להשתמש בחנקן גם ליצירת אווירה מגוננת באחסון ושינוע מזון.

יתרונות נוספים בתחום המזון, יכולים לסייע במניעת קלקול מזון ולהאריך את חיי המדף של מוצרי מזון ובנוסף לשפר את הטעם והמרקם של מוצרי מזון.

כמו אריזות המזון והתעשיות הכימיות, גם תעשיית התרופות מסתמכת במידה רבה על חנקן ביישומיה השונים. למעשה, חברות התרופות דורשות מקור אמין של חנקן בטוהר גבוה ויכולות להפיק תועלת על ידי יצירת חנקן משלהן כדי להפחית את העלות תוך שליטה באיכות והגברת היעילות.

תעשיית התרופות דורשת מוצרים איכותיים העומדים בתקנים רגולטוריים מחמירים. מחוללי חנקן יכולים לעזור לתעשיית התרופות להשיג תוצאות טובות יותר על ידי מתן מקור אמין של חנקן בטוהר גבוה עבור יישומים שונים ויכולים לשמש לאריזה, מילוי ואחסון מוצרים פרמצבטיים. ניתן להשתמש בחנקן גם ליצירת אווירה מבוקרת במעבדות ובחדרים נקיים. הם יכולים לסייע במניעת חמצון ופירוק של חומרים פעילים והשימוש בהם יכול להפחית את הסיכון לזיהום ולשפר את איכות המוצר.

תעשיית האלקטרוניקה נהנית גם היא משימוש מיטבי במחוללי חנקן מכיוון שהיא דורשת רמה גבוהה של דיוק וניקיון, ועוזרים לתעשייה זו להשיג תוצאות טובות יותר על ידי מתן מקור אמין של חנקן טהור במיוחד עבור יישומים שונים.

ניתן להשתמש במחוללי חנקן להלחמה, זרימה חוזרת והלחמת גלים. ניתן להשתמש בחנקן גם ליצירת אווירה נקייה בייצור ובדיקות אלקטרוניקה.

המחוללים משפרים את האיכות והאמינות של רכיבים אלקטרוניים ומפחיתים את הסיכון לפגמים וכשלים במוצרים אלקטרוניים. בנוסף השימוש במחוללים אלו יכול להפחית את הצורך בעיבוד מחדש ולהגדיל את הפרודוקטיביות, להפחית עלויות הקשורות לתביעות בגין אחריות המוצרים ולצמצם באופן ניכר תלונות של לקוחות.

אחרי שהבנו לאיזה סוגי תעשיות מחוללי חנקן מתאימים – מה הם היתרונות שלהם

מחוללי חנקן מציעים מספר יתרונות על פני שיטות מסורתיות להשגת גז חנקן, כגון בלוני גז דחוס. חלק מהיתרונות כוללים:

–  עלויות נמוכות יותר: מחוללי חנקן יכולים לייצר גז חנקן באתר, ולבטל את הצורך בבלוני גז דחוס יקרים והחלפות תכופות. זה יכול להביא לחיסכון משמעותי בעלויות עבור תעשיות הדורשות כמויות גדולות של גז חנקן.

–  נוחות: מחוללי החנקן הם קומפקטיים וניתנים להתקנה במקום, מבטלים את הצורך בהובלה ואחסון של בלוני גז דחוסים. זה יכול לחסוך זמן ומאמץ ולשפר את היעילות בתעשיות הדורשות גז חנקן על בסיס קבוע.

– התאמה אישית: ניתנים להתאמה אישית כדי לעמוד בדרישות הספציפיות של תעשיות שונות, כגון רמת הטוהר הרצויה, קצב הזרימה והלחץ. זה יכול להבטיח שגז החנקן המיוצר מתאים ליישום המיועד.

– בטיחות: מבטלים את הסיכונים הכרוכים בטיפול ובאחסון בלוני גז דחוסים, כגון דליפות, פיצוצים ופציעות. זה יכול לשפר את הבטיחות בתעשיות הדורשות שימוש בגז חנקן.

שיתוף
האם תרצו שנצור איתכם קשר?
דילוג לתוכן