לקבלת מידע נוסף השאירו פרטיכם

התפתחות המסוע בתעשייה – ממסוע הגלילה ועד המסוע האוטומטי

בשנת 1908 הממציא Hymle Goddard רשם פטנט על מסוע הגלילה הראשון. ב-1913 יצרן הרכב והממציא הנרי פורד החל לשלב מסועים במערכת פס הייצור של חברתו. החל משנת 1920, מסועים החלו להחליף קווי קטר ומסילות בתעשיות החציבה, הכרייה ועיבוד המינרלים ובעצם מאז ועד היום המסועים הלכו והשתכללו והוטמעו בענפי התעשייה השונים. כיום נהוג לקרוא למהפכה התעשייתית הנוכחית (שהיא הרביעית במספר) – Industry 4.0 שמשמעותה היא שדרוג המפעלים הקיימים ל”מפעלים חכמים” המתבססים על יכולות תקשורת וניהול ממשקים בין מכונות ומערכות בקרה במפעל, בתחום האחזקה, הלוגיסטיקה, הייצור ועוד.

מסועים חשמליים אוטומטיים

מדוע חשוב ליישם את ה”תעשייה החכמה” במפעלים כיום?

כידוע עולם התעשייה הפך לגלובלי ותחרותי ביותר. כיום הראייה היא כי הלקוח הוא במרכז ולכן מהירות התגובה והגמישות המחשבתית נתפסים כיתרון משמעותי למול מתחרים בשוק. התקנים העולמיים והמקומיים הוחמרו מאוד בשנים האחרונות וישנו דגש רב יותר על בטיחות ואיכות וכל מי שידע לאמץ את הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים שמהפכה תעשייתית זו מביאה איתה יוכל להתקדם ולהיות בקדמת עולם התעשייה. חלק מהיתרונות שפתרונות אלו מביאים עמם בין היתר הם תהליכי ייצור חדשים וחדשניים, תהליכי ייצור מקוצרים וחסכוניים, הגברת היעילות האפקטיבית של המפעל והייצור, שימוש ב-BI להגדלת יעילות המשימות ומהירות תגובה ובקרת איכות יעילה הרבה יותר.

המסועים הם חלק בלתי נפרד מהתעשייה כבר למעלה מ-100 שנים וגם בתחום הזה יש תמיד  צורך לחדש ולייעל את הקיים ולשפר אותו כדי שיוכל להיות חלק מאותו “מפעל חכם” שאליו שואפת התעשייה להגיע.

מסועי סרט לתעשייה

אז מה זה בעצם מסוע ולמה משתמשים בו?

המסועים הם סוג של טכנולוגיה המאפשרת להזיז משאות שונים ממקום למקום באופן אוטומטי. ענפים רבים בתחום הקמעונאות, סיטונאות וייצור משלבים כיום מסועים במפעליהם השונים והיא נחשבת למערכת החוסכת בעבודה: העברת נפחים גדולים במהירות, אפשרות רבה יותר בהעברה, חסכון בשטח אחסון וחסכון העלויות כוח אדם. המסועים המוכרים ביותר שנמצאים כיום בשימוש הם  מסועי תחנות, חוליות, רולרים או מסועי סרט והבשורה החדשה שמביאה חברת ‘אוטומציה ירוחם’ לארץ מחברת Flowsort הההולנדית – מערכת מיון ומסועים מודולריים.

הכירו את המילה הבאה בתחום המסועים – מסוע מודולרי למיון וניתוב אוטומטי

מסועים לתעשייה המשולבים בפסי ייצור ובמפעלים ומיועדים להעברה של מוצרים שונים ממקום למקום. לרוב ההעברה מתבצעת בצורה של “פס” ישר ולינארי פחות או יותר, אך מה קורה כאשר רוצים לנתב את הפס ולהעביר את המוצרים ימינה או שמאלה? כאן נכנסים לתמונה המסועים החדשים של חברת Flowsort. היתרונות של מסועים אלו היא בעיקר גמישות היכולת שלהם והאופן שבו הם יכולים להתמזג עם מסועים קיימים בכל מפעל. המערכת עצמה היא מודולרית, פשוטה וניתנת להרחבה. אפשר לשלב אותה בכל מערכת קיימת והיא חסכונית מאוד בהשקעה בחלל העבודה, עלויות הרחבה של מערכת, תפעול ועוד. בזכותה מערכת ניתן לשנע מגוון רחב של חומרים שונים למיון כגון מכולות, קופסאות, מוצרי נייר ועוד במשקל של 50 גרם עד 35 ק”ג.

נושא נוסף וחשוב מאוד שהמערכת המודולרית החדשה מאפשרת היא חסכון בצריכת האנרגיה – מערכת המיון מאפשרת צריכת אנרגיה נמוכה מאוד בזכות מנועי V24 (וכך אפשר לחסוך באנרגיה וזיהום סביבתי מיותר). המערכות חזקות ואמינות מאוד ואחד היתרונות הגדולים שלה היא בכך שניתן להחליף חלקי חילוף באופן פשוט ונוח ללא צורך בפירוק או הסרה של כל המסוע הקיים או המערכת עצמה. מעבר להיותה מערכת נוחה לשימוש ותפעול מדובר במערכת בטיחותית ביותר המגנה על העובדים ותורמת לבטיחות גבוהה בעבודה.

חברת ‘אוטומציה ירוחם’ מעניקה שירות הכולל ייעוץ הנדסי, שיווק ומכירה לכל יצרני המסועים בישראל, לרבות שילוב ושיפור בקווים קיימים.

פנו אלינו עוד היום לקבל מידע נוסף

שיתוף
האם תרצו שנצור איתכם קשר?
דילוג לתוכן